2024-03-27

恐懼

恐懼是思維的殺手,恐懼是最終導致滅亡的死神。
我會直面恐懼,任由其穿過我的身體,當它過去之後,我會洞悉它的軌跡。
恐懼所到之處,萬物無存,唯我獨立。
    —— 沙丘(Dune), 2021

未來的死亡是虛幻的,
只有當下的恐懼真實。
真我的存在是短暫的,
只有現實的空無永恆。

(*The following is an English translation of the poem)
     Fear
The death of the future is an illusion,
Only the fear of the present is real.
The existence of the true self is fleeting,
Only the emptiness of reality is eternal.